...och nu blir det reklampaus

Det finns reklam för närvarande som jag stör mig på enormt.

Telenors massaker på The Beatles "Come together" borde det vara spöstraff för. Från dom första katastrofala "blåa" spottarna har det inte blivit bättre. Helt obegripligt.

Jag för även en långt pågående och total bojkott, för all framtid, av produkter som "Riesen", "Werther's", "Toffefee" och "Merci". Jag förstår inte varför man fortsätter med alla uselt dubbade tyska reklamfilmer. Finns det någon marknadsundersökning som visar att det är uppskattat?

Sen finns det en till. För något supertvättmedel - Cillit Bang.

"Hej, jag heter Fredrik Berg!"

Volymen är tre gånger högre än nånting annat och sen fortsätter munnen röra sig som i en gammal Kung-Fu rulle från 70-talets Hong Kong. Vi får skylla på
Barry Scott. Med lite tur så slipper vi kanske en Fredrik Berg fan-club.

Kommentarer

Anonym sa…
Värst är jinglarna tycker jag. De kan veva runt runt i huvudet hur länge som helst "Man har så kul med toffifee!" eller "Thankyou means merci" i sann American-stylee där man uttalar merci som mercy. Jag stödjer en bojkott. Egentligen vill man inte kännas vid att man hört och registrerat och till och med kan de där förbaskade melodierna men det är bara att kapitulera. Det är tuggummijinglar, sätter sig som klister i skallen.
Gillar inte!

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

"Dom blårandiga! Dra åt helvete."