Libertad 1635

Klockan är runt tio och värmen är fuktig men tack och lov bara kring 25 grader än så länge. Vi ska strax ta oss till flygplatsen och hämta upp nästa resenär - Patrik.

Efter en lång resa var det som att få en smäll på käften när den 30-radiga hettan välkomnade mig på Buenos Aires flygplats. Resan gick bra. En timmes försening då det av någon anledning tog väldigt lång tid innan vi fick lämna Paris. Det strulade lite vid ankomsten till Paris från Stockholm då gate-bryggan inte ville fungera. Så jag och min resekamrat från Stockholm, nu min nya "bästa" vän Paulinho (nr. 19 i Bajen) fick nu skynda så fort vi kunde för att inte komma för sent till nästa plan. Paulinho skulle till Bela Horizonte via Rio och det var gaten brevid min. Vi hann precis, båda två. Paulinho är en väldigt sympatisk snubbe. Semestern hade inte kunnat börja på ett bättre sätt.

Ante mötte upp och vi stormade in mot tolvmiljonersstaden i en Volvo.

Väl "hemma" så promenerade vi in i en enorm lägenhet. Det tar nästan fem minuter att gå från ena änden till den andra ;-)

Där möttes vi av 14 månadersgrabben Vincent som nu har fått ett nytt klätterträd på nästan två meter. Det tog inte lång stund. Det kanske inte blir så mycket semester i alla fall... Som tur är väger han inte så mycket.

Jag återhämtade mig en stund på terrassen med champagne i solgasset. Det var helt okej i värmen som ni förstår. Sen blev det en ganska lång lunch. Tre rätter och en massa öl under ett stort, lummigt och svalkande träd precis utanför den stora kyrkogården Recoleta. Jag kan konstatera att jag redan har acklimatiserat mig till tempot och värmen.

Kvällen avrundades med fotboll mellan 8:00 - 10:00. Ante spelar med några svenska, tyska och argentinska studenter. Det är i form av Futsal - innefotboll på konstgräs och en plan något mindre än en handbollsplan. Jag gjorde inte bort mig. Jag är visst ganska teknisk ändå :-)

Sen blev det lite mat och öl vid ett "hål i väggen". Ett i mängden vanligt strömavbrott gjorde att vi satt där på uteserveringen i nattmörkret. Det fick bli en bra avrundning.

Dagen tog slut runt midnatt. Jag minns inte ens att jag somnade.

Idag är det en ny dag och äventyret har just börjat...

Kommentarer

Anonym sa…
Hej Peter.
Faan, vad kul det låter!!
Njut nu till MAX.
Kram
Eva
Anonym sa…
Vaddå? Du fick sällskap av PAULINHO oxå? Räcker det inte med att du får åka till häftiga Argentina? Ska du få bonda med världens bäste Pålle oxå?

Fan, livet är bra orättvist....

:)

Avundsjuk? Jag? En smula kanske.. ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

"Dom blårandiga! Dra åt helvete."