Boca

Idag var värmen tillbaka och luften var klarare. Vi tog oss till stadsdelen Boca, en ganska sliten del av Buenos Aires precis vid hamnen. Det första vi gör är att springa på Maradona som sitter i sin Boca Juniorströja och fikar. Alla var självklart väldigt tagna av "El Diez".

Nej då, jag bara skojade. Det var en "look-alike" och väldigt bra sådan. Vi gick på det ett par sekunder men fattade snabbt misstankar. Lite kul var det i alla fall.

Sen rörde vi oss bland de typiskt färgglada husen. De varierande färgerna kom till på så sätt att man fick spillfärg från båtarna som var på besök och målade fasaderna i alla kulörer som fanns.
(Bilder kommer)

Annars var jag lite besviken. Det var som att gå på Västerlånggatan. Små souvenirbutiker som sålde krimskrams och vykort. Det var även en väldigt liten del som var okej att besöka. Resten av Boca är lite utav ett ghetto och inte helt säkert.

Hamnen var utan tvekan den mest smutsiga jag har sett. Jag tror jag såg lite grådaskigt vatten nånstans mellan pet-flaskor, skit och annat. Urk!

Tisdag tar vi färjan till Uruguay, Montevideo och vidare till Punta del Este.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

"Dom blårandiga! Dra åt helvete."