Rain - a state of mind

Det tog inte många minuter in på första semesterdagen innan jag blev dränkt av rena syndafloden. Det var inte regndroppar, utan det var som om maneter föll från himlen. *splatt*

Lite stukad sitter jag nu hemma och torkar. En sån här dag vore perfekt för en pic-nic inne. Och bara därför minns jag en middag förra hösten som bjöd på en grym potatissallad. Dum som jag är glömde jag fråga om receptet. Trodde väl att det skulle dyka upp fler tillfällen. Nu är väl det inte världens svåraste grej att fixa men det var nånting i den som lyfte den lite extra. Minns inte vad.

Senare i eftermiddag har jag tvättstugan så lite bra planering är det. Om det inte spricker upp till blå himmel. Jazzfestivalen håller även på som bäst och ikväll är det Van Morrison. Uffe vill gå men jag är lite skeptisk. Van "The Man" är lite lynnig. Är han på dåligt humör är det inget roligt och femhundra spänn för inträde känns inte så kul. Däremot lockar Blacknuss All Stars på Fashing ikväll. Danne kanske hakar på. Han var en gammal fan till dem.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens