Förr om åren

Mamma och pappa hade plockat fram några gamla fotoalbum. Bland annat mitt eget. Ett litet album i orange plast. Eftersom jag kladdade på allt så hade jag på framsidan skrivit "BN". Baksidan pryddes av "ST". Kryptiskt? Inte alls. "BN"=början, "ST"= slut. Jag visste i alla fall vilka bokstäver orden började och slutatde med.

Här sitter jag på en finlandsbåt. Jag och en nyckelpiga. Maria hette hon nog.

Jag och storebor. Bilden ser ut att vara tagen på 30-talet och jag hade kunnat vara med i en Anderssonskans Kalle film. Kepsen är väldigt käck.

Jag och Bobo (till vänster). Vi träffades när vi låg i barnvagnen. Han bodde på andra sidan staketet. Han var en månad äldre och vi verkar vara klädda som tvillingar. Han ville ha min pickadoll under fotograferingen. Jag fick ta hans pinne.

Här var vi drygt tio år senare. Kan väl lugnt säga att jag fortsatte att växa. Och mina byxor är längre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens