Skönheten och odjuret

Ligger i parken och försöker få lite sol, läser en bok och lyssnar på musik. Gräset är mjukt, grönt och fyllt av klöver. Men jag får inte vara i fred.

Det kittlas. Mina tår är inte tillräckligt bruna.

Det är humlorna. Humlorna landar på mina tår. Det kittlas. Tårna måste vara så bleka att de är förvillande likt de vita klöverblommorna. För fötterna är rena. Men inte bruna. Sen gillar myrorna mig. Som ett brev på posten kommer de och hälsar på. Springer runt lite på armen eller benet, kittlas och kollar läget. Inget nytt - sen går de vidare.

Idag höll jag på att gå vidare.

Mats Möller strömmade ut genom hörlurarna. Jag gillar hans texter och försvinner lätt iväg i tankarna och dagdrömmer. Idag var det den söta lilla tjejen i baren från igår som surrade runt i huvudet. Kort svart hår med ett litet spänne, kort kjol och en prickig blus. Lite 50-tals retro över henne. Hon var liten som en älva. Hon var intressant, rolig, smart och snabb i käften. Som tur var servicen långsam. Jag måste sett ut som ett monster bredvid henne.

Det var då 55:an kom förbi. Hade inte busschauffören tutat hade jag varit platt.

"Kom du blev platt nu går vi här ifrån"

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens