Börja om på nytt

Kaffet har kallnat och stolen mitt emot står tom. Inte en skymt av de blåa, gnistrande ögon som kikade fram bakom den spretiga, blonda luggen. Så ofta, så lekfullt, lekte blått tittut. Kvällen innan var en flaska rött och Philly soul. Skrattet som var så varmt igår har klingat ut. Studsade, hoppade, lekte mellan väggarna. Nu har det fastnat i halsen.

Det var på morgontimmarna vi delade hemligheter innan vi slumrade in. Andedräkten söt och varm. Några drömmar senare var det tomt. Värmen från hennes kropp borta. Solstrålarna som tidigare landat mjukt på hennes höft trevar nu i blindo över det skrynkliga lakanet. Imman på badrumsspegeln avslöjar inte längre några ömma meddelanden.

Det är så lätt att falla tillbaka i längtan av gamla minnen men jag tror jag börjar om på nytt.

Kommentarer

Anonym sa…
Jag känner dig inte herr Söderblandning, har inte träffat varken dig eller henne med den blonda luggen, men av dina ord att döma så plågar du dig själv. ”Jag tror jag börjar om på nytt” visar dock på liten livsgnista ;-). Visst smärtar spruckna hjärtan, man blir apatisk, slutar äta (eller så vräker man i sig), känner sig halv och går igenom allt man kunde gjort bättre och annorlunda, tills hjärnan blir överhettad och kollapsar, som en krånglande buggig dator. Dags att reset:a Peter och göra en viruskoll, gjort är gjort, gången tid tillhör det förflutna, även om ljusa minnen visst kan glädja oss mörka kvällar. Hur upplyst och urbota dumt det än låter, se alla dina svåra stunder som gåvor och prövningar, något som i långa loppet stärker dig som människa, utvecklar dig och gör dig redo för nästa kapitel i ”Peter, the story”.

Ta ett djupt andetag, låt ny stärkande luft nå ut till varje underbar cm av din 190-någonting långa kropp, andas sedan ut och låt allt det negativa följa med. Allt kommer till dom som tror, tålamod är en viktig ingrediens i livets kaka.

Tack, det var omtänksamt. Jag har en kommentar till det där men tänker inte göra det här.

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens