Slutspurt

Fredag efter lunch och jag är på upploppet inför tre veckros ledighet. Jag försöker avsluta så mycket jag kan så det inte blir liggande. Det går bra som ni ser. Det är med andra ord ganska lugnt. Vad gör ni själva?

Förra sommaren hade jag en Lissabonresa med Marita och Måns att se fram emot. Sen blev det ju även ett besök i Braga så i år får Portugal vila. Jag håller även i plånboken lite hårdare och funderar vidare på Indien till vintern. Eller en weekend i Istanbul, New York eller Prag under hösten. Misa har tjatat lite om att hälsa på henne igen men det känns inte så aktuellt.

Något annat tips? Annat än dalarna?

Semestern börjar annars denna eftermiddag med att hjälpa Anders och Jossan att flytta. Anders, graciös som en 400-kilos stelopererad balettdansör, har lyckats att snubbla och halvt om halvt brutit foten och Jossan är höggravid. Då tänkte jag att det kunde vara en bra idé att komma till undsättning. Så får jag se deras nya hus dessutom.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens