2006 Blauer Burgunder Rosé Federspiel Trocken, Weingut Knoll

I fredags satt jag och Uffe och hans kollega på Medis. Där kan man se snygga bekanta gå förbi. Och många, många fler...

Jag var grymt bakis efter grillfesten i torsdags så vi satt bara 4-5 timmar. Det slutar ju aldrig med en. Var hemma vid nio och jag tror inte soffan hann ta emot mig innan jag sov. Men jag piggnade till.

Igår träffade jag Grythytteproffsen Ingela och Carin och min Portugalkompis Eva på Vinbaren. Det var det godaste rosévin jag druckit. Det kostade också 5 spänn per bokstav i namnet. Så fan om det inte varit gott. Sen blev det alldeles för kallt ute och jag trillade hemåt men stannade vid indiern för lite mat och satt hemma och myste. Åh, så gott det var.

Alla har varit på landet eller nån annanstans i helgen. Så idag har det varit ensamt även om Lidingöborna kom förbi. Men jag har slipat bord (gud så tråkigt) och sen hade jag bokat in tvättstugan för det SKULLE JU REGNA!!...

I morgon lirar Bajen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens