Söndagstankar

Alexander Norén ligger femma i årets British Open i golf inför sista rundan. Jag har spelat med honom en gång för länge sedan. Han var bra då. Jag var bättre. Han var tolv år typ... Jag har vunnit mot en kille i tennis också. han har tagit ATP-poäng. Han var också ungefär tolv då.

Spelningen under eken igår var okej. Jag, Karin och Ylwa. Jag skulle inte springa och köpa hans skivor men några fyndiga texter hade han. Mysigt ställe är det alla fall. Ska försöka ta mig dit igen om något bra presenteras framöver. Parkteatern har en del bra grejer. Nästa inplanerade föreställning blir Gianni Schicci i Vitbergsparken 5-10 augusti.

Sen blev det en hastig förflyttning till Pontus och grabbarna. Lite förfest innan Gerdas. Gerdas var i princip tomt. Många lediga platser en lördagkväll? Jag kom ihåg att ta upp en sak med Pontus, något jag borde ha gjort för länge sedan. Jag kanske hade förstått bättre då. Varför personer gör som de gör. Men han skulle skicka över en hjälpsam länk. Ser fram emot den. Får se om jag delar med mig. För Miss Hormigas skull kanske.

Ante är på väg in till stan från Vindö. Ikväll lirar Hammarby mot Örebro. Det blir tufft. Nykomlingar och bottenlag spökar ofta för Bajen. Idag värvades även Fredrik Söderström och han kan bli en tillgång. Nathan Paulse värvades även han förra veckan. Det kan nog också bli bra.

Skavsår. Jag var ute och sprang nu på förmiddagen i mina gamla skor. Skavsår! Var det så länge sen sist? Skavsår? Det är löjligt.

Idag hälsar jag till Meta. Hon har namnsdag idag.

Sov skitdåligt i natt. Mötte gamla vänliga ansikten och minnen som på dagarna kan borstas bort eller läggas åt sidan. Men i drömmarna faller jag rakt in. Sucker! Sväljer agn, krok och sänke. Jag lever med som om det var på riktigt. Jag möter dem i drömmen och jag har inte vett att gå åt ett annat håll. Jag känner värmen i bröstet från känslan att fångas upp i det glada men sen förvrids allt. Precis som i en skräckfilm så vänds ansikten ut och in och det vänliga leendet stelnar och blir elakt och kallt. Allt blir bara obehagligt som att tvingas äta nånting man inte gillar. Till slut vaknar man. Till slut vaknade jag. Låg och lyssnade på koltrasten utanför. Den sjunger vackert. Och jag somnar om.

Nu går jag ut igen. Med andra skor.

Ps. Håll tummarna för Alexander. Håll tummarna för Hammarby. Håll en tumme för mig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens