Casey would waltz with the strawberry blonde and the band played on

I morgon är det dags för årets traditionsenliga vårfest på jobbet. Nej, vi har inte fester hela tiden på jobbet. Men ganska ofta. I år blir det till att borda en båt från Skeppsbron och ta en tur till sjöss. Synd att det inte blir förra fredagens underbara väder.

I år blir det lite speciellt. Nervöst. Har ännu inte bestämt mig om jag ska gå.

Vårfesten har jag alltid förknippat med ett rödblont yrväder som kan lysa upp den mörkaste eller största av salar och dansa mer och bättre än någon annan. Nu får jag se till att hålla mig på min kant och undvika konfrontation. Ser jag henne får jag se till att le lite i smyg, för mig själv. Och bara vara lite glad. I alla fall inombords. Det går inte att göra nånting annat. Det är som att bli kittlad - obehagligt men man mår bra i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens