Det som göms i te

Min äggtimer försvann ju i flytten. Jag fann den.

Jag lagade mat igår och beundrade samtidigt min kryddhylla ovanför köksfläkten. Har aldrig haft nån tidigare. Allt stod där så fint på rad förutom en detalj. En liten låda med tepåsar hade ett lock som var lite knöligt. Så jag tog lådan och försökte stänga locket men det gick inte.

Voilá - där låg timern. Hade jag inte fått lusten att stänga till locket på lådan hade jag inte hittat den förrän till te-säsongen i höst.

Däremot går äggkokandet inte bra just nu. Äggen på Södermalm är annorlunda än dom på Lilla Essingen. Dom spricker hela tiden. Och när äggvitan läcker ut så blir det översvämning. Rena fontänen. Finns det nåt råd mot det?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens