Pad Pigg King

Soffan kom i fredags och jag fick använda alla mina 197 centimetrar för att få ihop den. Det hade varit bra att vara två men jag lyckades med att balansera, trixa och hitta en del smarta lösningar för att få ihop den. Den är snygg, tycker jag.

En ilsket röd matta ligger nu på golvet och ger lite färg. Jag tycker den är cool. sen har jag hittat ett par gardiner som jag tror kommer bli skitbra. Eller katastrof, vilket som. Bokhyllan är uppe och alla flyttlådor är tömda. Äggtimern är spårlöst försvunnen. Förhoppningsvis kommer köket att fixas i veckan om jag bara kan få tag på förvaltaren. Valet av matta är inte kul. Alternativen är olika grader av fult. Det är riktigt illa. Jag får väl lita på andras omdömmen och gå med det minst fula. Som tur är verkar de flesta vara överens. Jag med.

Idag har jag softat i solstolarna i Rosenlundsparken. Med en bra bok kommer det bli en bra plats i sommar. Stolarnas grannar lär springa ner sju på morgonen och lägga ut handdukar. Det gäller att vara i tid. Om en kiosk kunde servera en Espresso Martini också behöver man inte vara nån annanstans i sommar.

Hela gatan doftar underbart från häggarna runt Allhelgonakyrkan och dofterna smiter även in i min lägenhet genom dom öppna fönstrena. Jag har även försökt botanisera lite i den lokala restaurangfloran runtomkring. Thaiköket kan förvänta sig fler besök.

Det här känns bra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens