Tolfte maj

Ante fyller år. Grattis på dig radio megastar.

Chefen och hans polare är i Kanada på hockey-VM efter vinsten i "Dream Team". Jag är avundsjuk. Inte pga hockeyn men däremot resan i sig. Hockeyn bryr jag mig inte nämnvärt om. Semifinal - kanske.

Idag mötte jag spåkvinnan på tunnelbanan igen. Jag kallar henne för det. För drygt ett år sedan hamnade jag mittemot henne på tåget. Innan hon gick av i Hvudsta lutade hon sig fram och sa: - Var inte ledsen, det kommer att bli bra.
Jag blev minst sagt förvånad och tror jag yppade ett "okej".

Nu mötte jag henne igen. Hon passerade mig vid dörrarna när hon skulle av i Huvudsta. Och hon sa samma sak. Den här gången svarade jag: - Det sa du för ett år sedan också.

- Jag sa inte att det skulle gå fort, svarade hon, log och lämnade vagnen.

Och ikväll spelar Hammarby sista matchen inför EM-uppehållet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens