Cara Mia

Det som slår mig är att även om Sveriges bidrag var bra så är det hopplöst utdaterat. Sverige är väldigt bra på att göra "Carola-schlagers". Men sedan järnridån försvann och tävlingen nu domineras av länder från öst så har allt förändrats.

Låtarna är väldigt annorlunda och genren har förnyats. Jag tyckte att det var många bra låtar med i år. Bättre än vad jag vill minnas. Det ska bli intressant att läsa Tarras blog och se hennes utvärdering av årets Melodifestival då hon är ett riktigt fan. Jag är ju långt ifrån en fantast men i år såg jag alla låtar.

Personligen tyckte jag att Armenien och Albanien var bra. Grekland var okej. Portugal var annorlunda för att vara en ballad. Jag förstår inte hur Ryssland vann, men kul för dom.

Tävlingen har tagit ett till steg. Det gamla har försvunnit och hela spektaklet har fått en ny kostym. Nya låtar - ny stil.

Min röst gick till Frankrike för den Beach Boys-influerade och sköna låten av Sebastien Tellier.

Kommentarer

Anonym sa…
Nu kan du stilla din nyfikenhet på http://tarras.blogg.se

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens