Silver

Att skissa på Petras tatuering var kul. Jag fick lite blodad tand och nu under eftermiddagen så träffades jag av en blixt från opolerad silvergrå himmel.

Just det - silver.

Jag har tidigare tittat på en silversmideskurs. Men jag tror inte jag har tålamodet. Eller rättare sagt tålamodet att lära mig. Sen skulle jag nog mycket väl kunna sitta där och banka med en hammare. Eller kan man gjuta?
Men det är kul att rita på saker också. Kanske kan jag hitta nån som kan förverkliga min idé. Det är kul hur en bild kan sätta sig på hornhinnan och sedan bara förvandlas till en form.

Den här måste jag göra nånting åt.

Kommentarer

Anonym sa…
Fy på dig, inte stjäla den dröm jag haft i flera år... men som jag dessvärre inte kommit mig för att uppfylla.

Jag har amatörsmygsliversmidat lite hemma i smyg(egentligen bara ren gravyr om jag ska vara ärlig), med en dremmel och någon form av minimejsel. Tack och lov så slant jag inte utan klarade mig med fingrarna i behåll, silversmide verkar kul. Dessutom klär vita metaller mig bättre än guld ;-)

/Tyskland

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens