Tvättstuga

Så var det dags igen. Tvättstugan i helgen. Jag antar att jag borde vara lycklig när jag hör andra berätta skräckhistorier om kvarglömda röda strumpor, lappar och fastkörda manglar. Mangeln rör jag förresten aldrig. What's the point? Lakanen blir ju skrynkliga direkt i alla fall. Jag viker dock ihop dom...

Sen har vår tvättstuga varit förskonade från lappnazister och andra obehagliga personer. Det enda jag kan gnälla över är att jag på senare tid har hamnat i synk (eller osynk) med resten av huset. Dom verkar var på samma cykel som jag i smutstvättsväg. I såna här fall är det bättre att komma i baktakt. Då finns det alltid bra tider. Men i helgen har jag för en gångs skull lyckats få en tid senare än 07:00. I mina ögon finns det två bra tider. 10:00 - 13:00 och 17:00 - 21:00. Övriga är för tidiga eller för "mitt i".

Ser det ut så här när ni tvättar?




Kommentarer

Anonym sa…
I wish!! vad mycket skojigare det skulle vara....=)

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens