Dags för val!

Äntligen är vi inne på sista dagen. Denna gång var jag trött på det hela redan innan det börjat. Dessutom har jag blivit allergisk mot valafficher. Jag både nyser och kliar. Må dom försvinna fort.

En dag till sen kan jag slippa politiker i rutan som avstår från att svara på frågor utan hellre målar upp en skräckbild hur det kommer att se ut om dom andra vinner valet.

Jag har bestämt mig - tror jag. En sak är säker, Billström ska bort. Det finns flera orsaker men hennes besatthet att försöka upprätta nåt sorts monument över sig själv är en anledning. Hennes misshandel av arenafrågan för Hammarby en annan.

Det är väl bara i landstingsvalet jag inte riktigt bestämt mig ännu.

En intressant fråga som vi diskuterade igår. Om det blir "ja" till vägtullar i Stockholm har ju alliansen, som förmodligen vinner kommunalvalet, lovat att ta bort dom. Men om sossarna sitter kvar i riksdagen vad händer då? Det var ju dom som drev igenom frågan för att blidka miljöpartiet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens