Margaritaville

Fredag/lördag - den korta versionen med en musikalisk sorti.

Fredagseftermiddagen och kvällen blev riktigt rolig. Först med Meta, en gammal studiekompis och hennes vän Jenny. Träffade även Ante och Uffe på Fridhem. Nu får det vara nog. Fridhem - vila i frid. Träffade sen Meta och Jenny igen på Olé Olé. Ler fortfarande...

Natten blev inte lika rolig. Mardrömmar, som förmodligen hade sitt frö i en mailkonversation från fredagens sista arbetstimma, väckte mig om och om igen och till slut ville jag inte somna... (se detta tidigare
inlägg)

Mycket trött på lördagsmorgonen släpade jag mig upp för fotbollen på Gärdet då jag hade lovat. Trots ett underbart vackert väder och vinsten med BMV så gick det snabbt utför på lördagen. Humöret sjönk snabbare än en sten. Blodsockret hade redan hunnit före och väntade på botten. Där höll dom varandra sällskap större delen utav dagen. Jag har haft den här känslan förr och jag vill inte vara där och nosa igen.

Dom flesta säger att det beror på en tjej. Men hursomhelst har jag ingen annan att skylla på än mig själv. Men det gör likväl ont i magen och det gillar jag inte.

"As I was a-walking down by St. James Hospital
As I was walking down by there one day
Who should I spy but one of my comrades
All wrapped up in flannel and gray was the day
I asked him what ailed him
I asked him what failed him
I asked him the cause of all his complaint
'Twas all on account of some handsome young woman
'tis the reason why I weep and lament
If she had but told me before she disordered me
If she had but told me in time
I mighta got pills and salts of white mercury
But now I'm cut down in the height of my prime
Get six young soldiers to carry my coffin
And six young girls to sing me a song..."

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens