Man eller mus?

Solen värmde mer än jag trodde. Vinden blåste kraftigare än vad jag trodde. Dunvästen varmare än jag trodde. Åhlénspåsen på styret - ett större segel än vad jag trodde.

Men överlag en grymt skön söndag.

Jag sprang runt på Kungsholmen och passade samtidigt på att besöka Kamilla Pop och solen Anna. Dom hade fullt upp av söndagsflanörer och barnvagnsmarodörer. Fikade en stund läste Vagabond och ondgjorde mig över en krönika över USA's Green card lotteri. Krönikören växte snabbt till ett utmärkt offer för ett mail med ett stilla påpekande från en vardagsrättshaverist. Tyvärr så visade det sig att tidningen var nummer 7, 2003. Tvivlar på att killen ens minns att han skrivit den så det kändes lite fånigt att skriva och gnälla.

På stan syns nu även MQ's (tror jag) reklam inför hösten. Det är samma kampanj som dom haft något år nu. En bild på en kändis, för tillfället några hästentusiaster, till texten "Stalltips of...". Det är det här jag inte fattar. Vadå "of"? Är det med flit dom har gjort en rak översättning från svenskan? Ett stalltips av...?

Om det är en klädstil eller design så borde det rimligtvis stå "Stalltips by..." som "Design by". Alltså "by" inte "of". Är jag helt fel ute här eller är det något jag inte fattar?

Nåja, appropå mode. Då 70-talet har gjort en comeback sedan en tid tillbaka med gamla täckjackor, retrojympadojjer, axelremsväskor och polisonger så ryktas det att bögslungan (handledsväska för män) återuppstår till våren tillsammans med den utmanande, djärva och manliga overallen. Kan det vara nåt att satsa på inför våren 2007? Man eller mus?


(Klicka för större bild.)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens