Stockholm Horse Show

En ganska ointressant och händelselös helg avslutades med ett besök på Stockholms Ryttar- och speedwaystadion och matchen mellan djurgården och halmstad.

Till ackompanjemanget av en stor tygkanin med en katrull på huvudet och doften av häst och metanol bjöds jag på en sorglig tillställning som utspelade sig innanför löparbanorna. Matchen var usel. Lagen likaså. dif försökte, men kunde inte. hbk kunde, men försökte inte. dif vann tillslut pga av hbk's usla försvar och deras tabbar. difs 2-1 mål var dessutom offside. Sen ska det tilläggas att hbk hade ett regelrätt mål avvinkat för offside.

Det var även glest i bänkraderna. Cirka 7.500 åskådare är en ren skandal. Det är en prestation i sig att ha färre åskådare än vad man har sålt säsongskort. Av difklacken hördes ingenting tills efter första målet. Men ändå så pass lite att jag lugnt kunde lyssna vidare på sportradion i mina hörlurar. Då ska man veta att jag satt cirka trettio meter från klacken. Det största sorlet jag hörde var glada tillrop från "Minikaminerna", barn i åldern 5-10, när det var glassutdelning.


Det är dessutom första gången jag ser en allsvensk match och hör vad spelarna skriker till varandra på planen.

Kommentarer

Anonym sa…
Jag tycker mig höra en viss bitterhet från Hammarbyaren som har bloggen.

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens