Roy E. Munson

Inför matchen Island - Sverige så besökte vi Ballbreaker för en timmes bowling.

Vi ska bowla med kamratföreningen i november så jag tyckte att det var en bra idé att träna lite innan. Det kan behövas skulle det visa sig.

Sist jag spelade (två år sedan) noterade jag ett personbästa: 149. Jag var då överlycklig och var helt övertygad att jag var tillräckligt bra att ligga mellan 140-150 poäng igår också.
Nope! Jag var tillbaka i gammal god standard. Nånstans i facket mellan 110-120 poäng. Ja, jag bowlade en stabil serie på 114.


Jag tycker att om man är begåvad med en hyfsad bollkänsla (vilket jag anser att jag är) så borde jag kunna prestera bättre än så. Men spelar jag en gång vart tredje år kanske det inte är möjligt. Jag intalar mig det tills vidare.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens