Död fågel (oförskönad version)

Snart hemma. I skitvädret hör jag en tondöv person spela piano. Idioten har glömt att stänga fönstret. Skalorna är falska. Träna nån annanstans din jävel. Det är säkert bara en synth i alla fall.

Går dom sista stegen mot porten och ser nåt slå i backen. Skiten missar bilen - splatt! Smutsbruna löv fladdrar förbi. Där ligger en stendöd fågel, typ. Förvriden och med dödsryckningar. Jag är dyngsur, glömde paraplyhelvetet. Skiter fullständigt i fågelinfluensaspridaren. Kollar upp för att se om nån kastat ut sin döda papegoja. Den multnande eken borde nån såga ner.

Jag ser ner på marken igen. Kycklingen rör sig inte. Idioten på pianot har äntligen slutat lira. Det pissar ännu mer nu, jävla väder. Jag sparkar till fågeln med dojjan. Nada. Jag bryr mig inte. Där ligger den i smutsen. Orkar inte göra nåt med den. Säkert samma fågel som "hoat" och väsnat hela sommaren i eken utanför mitt fönster. Nu är den i alla fall äntligen död, musiken likaså. Vissa straffar gud.

Kommentarer

Anonym sa…
är det det berömda myntets två sidor?? =)
Ja, eller humörets två sidor beroende hur man vill se på det. :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens