Brrrr

Det var inte bara tidsmässigt vi övergav sommartid natten till söndag utan värmen gav också upp. Temperaturen sjönk till nollstrecket och det började bita i kinderna. Det var väldigt tydligt i natt när jag i det närmaste frös häcken av mig i kön till Lemon. Adriano och Adriano, två brassar som var på besök från Portugal, verkade onaturligt obemärkta av kylan. Adriano 1 är brorsan till min kollega Eva's sambo Danilo. Adriano 2 är Adriano 1's polare.

Vi sprang runt lite på Söder. Köttbullar på Kvarnen, Milanoderby på O'Leary's och sedan två avslutande stopp på Lokal och Lemon. Det var i alla fall riktigt kul och min portugisiska som har blivit erkänt dålig (kan läsas här) hade skärpt till sig lite grann.


I kväll var jag dessutom och provianterade lite på Vivo. Jag har sett hur man klämmer, knackar och luktar på meloner för att kunna avgöra om dom är mogna eller inte. Men varför skakar man ananas? En dam lekte maracas samtidigt som hon lyssnade efter något. Mycket märkligt.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens