0-0

Årets första stockholmsderby avverkat och även om det inte var någon välspelad match var det kul att det var så mycket folk. Jag, Ante och Leo var tre av dom drygt 30.000 personer som hade hittat till Råsunda denna småkyliga aprilkväll. Bajen var inte lika heta som, senast i premiären, mot Helsingborg men spelade upp sig allt eftersom. Det kan, som tidigare sagt, bli ett roligt år.

Summa summarum får dif vara glada för en poäng och nej, det var inte straff.
Nog om det.

Det har börjat likna vår och min Chuck Taylors (jympaskor) åkte på. Efter cirka 5 minuter känner jag av vårtecken nummer två - en sten i skon. Vad har jag för vridmoment i min gång då jag alltid drabbas av sten i skon? Vad är det för fysiologisk defekt jag lider av? Har jag någon ofrivillig fotspasm som gör att stenar sprätter ner i dojjan. Tömmer man dessutom inte skon tillräckligt snabbt så tränger gruskornet så småningom in genom strumpan och trillar ner och lägger sig och skramlar mellan tårna. Mycket irriterande.

Ska nog skaffa skor med kardborreknäppning.

Kommentarer

Anonym sa…
Det var verkligen tre snygga killar!

Om du får sten i skon hela tiden betyder det att ett ben är längre än det andra... det är bara att kapa så slipper du det!

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens