Pyssligt

Jag har inga fingertoppar kvar. I alla fall inga fingeravtryck efter allt filande. Jag, Pia, Petra och Erica drog söderut till Ösmo. Pia har redan ett halvt kilo silver på sina fingrar så hon är en veteran men vi andra var oskulder. Ingen hade gjort nåt liknande tidigare. Erica, Petra och Monica gjorde alla normala, enkla, snygga och lättarbetade ringar. Det var ringar som var det enda alternativet. Jag som inte ville ha nån ring skulle naturligtvis hitta på nånting annat. Men det började som en ring. Nu vet jag inte alls vad det blev. En brosch? Servettring? Kanske en ring rent utav.

Ikväll har jag har böjt, filat, böjt igen, sågat, lött, slipat, böjt, filat, lött och putsat. Summa summarum. Kul! Jag gillar ju sånt där kreativt pillerjobb. Men nästa gång, om det blir en nästa gång, blir det något helt annat. Jag tänker vara lite mer förberedd och göra nånting enklare och jobba lite mer med form. Här till höger ses Petra in action.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

"Dom blårandiga! Dra åt helvete."