Bara vardag

Sverige spelade landskamp i Portugal i helgen. Inför matchen (som spelades i Porto) höll landslaget samling i Cascais där de bodde och tränade. Träningsarenan tillhörde Estoril Sol och låg 200 meter från min lägenhet.

Hursomhelst har flera av de stora drakarnas krönikörer målat upp Cascais som ett lyxparadis likt Nice och Cannes. Jag jobbade i Cascais två år och känner inte alls igen mig i deras beskrivning. Antonio, Marita och Måns har ju varit där och jag vet inte om de tyckte att det var så himla glassigt. Men det är väl så att man vänjer sig ett tag och blir hemmablind.

Det jag fann lyxigast var strandpromenaden och närheten till havet. Allt annat var bara vardag.

Kommentarer

Eva sa…
Mycket "fasad" och lite innehåll!
Mvh
"Insider"

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

"Dom blårandiga! Dra åt helvete."