Din stora jävla lufs

Idag var det Bajen för hela slanten. Först talangerna i HTFF. Men det hade kunnat sluta redan i kassan. Det står ett par killar i kö när jag kommer dit. De betalar snabbt och slinker in. Då sticker en herre, runt 50, in huvudet i biljettkassan och skriker till funktionären där inne.

- Jag vill ha biljett, jag betalar inte om jag inte får en biljett!

Jag hör inte vad funktionären säger men killen skriker igen att han vill ha biljett. Funktionären (den jäveln) ska fan inte stoppa pengarna i egen ficka lyder resten av budskapet.

Gubben är riktigt otrevlig så jag säger åt honom att betala de femtio kronorna eller skita i matchen.

- Och vem fan är du, skriker han åt mig.

- Jag heter Peter, sa jag.

Sköt dig själv din jävel, blir svaret.

Betala eller håll käften, säger jag då. Han får en biljett (som lika väl kan ha varit en lott) så går han in. Jag visar upp mitt säsongskort och går igenom. Där väntar gubben som vid det här laget tuggar fradga. Han ser högst ordinär ut i en mörkblå Gant-rock och ryggsäck. Han spottar och svär och undrar varför jag ska lägga mig i. Jag undrar varför han var så otrevlig. Varför han bara inte kunde BE om en biljett eller kvitto. Varför var han tvungen att anklaga funktionären för att stoppa pengarna i egen ficka.

Då tar han ett steg mot mig är väl på en halv armlängds avstånd.

- Hörru din jävel, säger han igen och stammar fram nåt ohörbart. Jag tar ett steg mot honom och jag känner i princip hans andedräkt och upprepar att han kunde varit trevligare. Då börjar han hoppa fram och tillbaka i en halvcirkel runt mig och skriker: - Jag kan också saker!


Sen går han fram emot mig och stammar: - Om du inte vore så jävla stor, din, din, din, din stora lufs.

HTFF vann matchen med 3-1 mot superettalaget Vasalund. Hammarby spelar verkligen en frejdig och anfallsglad fotboll. Bojjan dominerade stort på mittfältet.

Bajen vann även genrepet mot Örgryte med 1-0 och det känns lite lugnare inför premiären. Castro var ett utropstecken. Allbäck är grymt bra - i Öis alltså.

Kommentarer

Tarras sa…
Fy fan. Jag vill också vara två meter lång och kunna be sura gubbar att vara trevligare utan att de klipper till mig.

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

"Dom blårandiga! Dra åt helvete."