Plan 6 From Outer Space

Vi har bytt våning på kontoret. Igen. Det började på plan 4, sen 5, 2, 9 och nu till slut plan 6. Vi flyttar till Gärdet om knappt ett år så det finns tid kvar för en ännu en flytt till. Vad som gör mig lite fundersam är varför det var så himla angeläget för oss att flytta den här gången. Visserligen är det bra att vi hamnar på samma plan som kundtjänst. Vi jobbar ju hand i hand med dem. Men vår lilla grupp har alltid setts som något katten släpat in. Men å andra sidan så är vår grupp i stort sett de enda som varje år når sina mål.

Det blir i alla fall lite mer liv och fart hoppas jag. Så även om tipunkten för flytten var underlig så är det en bra sak. Det enda problemet är att min arbetsplats nu är helt spegelvänd mot tidigare. Skrivaren står till vänster och papperskorgen till höger. Så idag slängde jag skräp på skrivaren och varje gång jag skrivit ut något plockade jag upp ett papper ur papperskorgen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

"Dom blårandiga! Dra åt helvete."