April april

Nog för att man kan lura i mig både det ena och det andra emellanåt men den 1:a april brukar jag vara beredd. Jag är som teflon. Inget fastnar.

Men, en vän som befinner sig uppe i Lappland mailade och berättade hur dom blev väckta av en björn i morse. Det hade knuffats och krafsat där ute och när dom tittade ut stod där en björn.

Eftersom jag inte är direkt hemmastad där uppe verkade det hela väldigt troligt. Jag hann nog fantisera en hel del om hur en björn lunkade runt bland träden. Eftersom det kom från familjen Karlsson borde jag ha anat oråd. Men nej.

Dom kunde lika gärna ha skrivit att dom var omringade av en stam same-kannibaler. När jag tänker efter så hade jag säkert gått på det med.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens