Den andra trappan

Hade en jobbig dröm i natt. Satt i ett kök med Ante och Uffe. Jag kände inte igen mig. Uffe ville bestämt lägga på marmelad på brödet när skivorna befann sig i brödrosten. Han var jävligt envis.

Men det var inte det som var det jobbiga. Jag tittade ut genom köksfönstret och såg en basketplan en våning upp!? Jag frågade Ante var trappan var så jag kunde springa upp och kolla. Enligt Ante fanns den ute i hallen.

Jag gick ut och öppnade dörr för dörr. Det var städskrubbar, toaletter och linneskåp. Till sist hittade jag trappan. Men till mitt förtret var det trappan NER från övervåningen. Jag vill ju ha trappan UPP till övervåningen. Så jag fortsatte att leta och leta samtidigt som jag undrade varför man byggde en trappa som gick ner från en våning men inte upp till den.

Det känns som att just den här natten gick inte "hissen ända upp" hos Peter i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens