Zzaj

Var tog hon vägen? Den underbara, vackra och skönsjungande Anna Nederdal från gruppen Zzaj. Billy Bolero producerade ett band med lite stänk av Sade i soundet och med Anna i spetsen. Anna hade i mina öron Sveriges bästa röst. Tyvärr nådde väl inte bandet den framgång jag tyckte att dom förtjänade. Texterna var väl okej men tonerna var riktigt coola och jag plockar fram skivorna då och då.

Enligt Google var hon med i melodifestivalen 1992. *ryser*

Sjöng på julskivan Tip Tap som brorsan har. Sen vill jag minnas att jag hörde hennes namn i på slutet av 90-talet kopplat till nån reklamradiostation.

Vet någon därute nåt mer? Har hon haft nåt annat projekt?


Lev nu!

Kommentarer

Anonym sa…
Tjingeling
Nu kommer mina stalkerfärdigheter igång:
Det finns en Anna Gabriella Nederdal född 1967-06-05 i Simrishamn, för övrigt den enda Anna Nederdal i Sverige enligt Ratsit.

Har(haft) ett program på FM Österlen

Verkar hålla kurser i
Ayurvedisk massage

Finns på hitta.se

Bara att slå en pling och fråga.
Anonym sa…
De nada.
Anonym sa…
Du kanske redan har fått all info du behöver kring detta...

Om inte kan det kanske vara intressant att veta att Anna jobbade på "Lugna Favoriter" och att hon gjort en del fin musik också på senare år. Den kan du höra på MySpace där du hittar henne under eget namn.

Kommer snart att blogga själv om Zzaj...

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens