Colts

I avdelningen annan fotboll spelade jag natten till måndag in matchen i AFC Championship mellan Indianapolis Colts mot New England Patriot - trodde jag. Den gick visst på Viasat 3 istället. Så, jag passade på att se reprisen igår kväll. Nu visste jag visserligen redan resultatet vilket i och för sig kanske gjorde matchen mindre spännande.

Men sett som helhet är det en av de bästa matcher jag någonsin sett. Colts låg under med 3-21 i halvtid. Det var en helt sjuk match där man kastades fram och tillbaka från det ena vansinniga spelet till ett annat. Underbara prestationer från båda håll. Sista quartern var F-A-N-T-A-S-T-I-S-K och upplösningen klassisk. Colts vann på en touchdown under sista minuten och slutresultatet hade Colts som vinnare med 38-34.

Ser nu fram emot att se Super Bowl XLI som spelas söndagen den 4 februari. Colts tar sig an Chicago Bears i finalen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens