...samt fotboll

Så var det äntligen lite Hammarby tillbaka på bloggen. Kung Max lämnar så Bajen för Anderlecht. Det har ju snackats om det en tid nu. Istället kliver dansken Christian "Tyrann" Traoré tillbaka in på Söderstadion. Theo var i Bajen som lån sommaren 2002. Den här gången ett permanent kontrakt som löper fyra år.

Max dök även han upp i Hammarby 2002 som en okänd back från Brommapojkarna. Han har varit strålande tillsammans med Pétur Marteinsson. Ber honom lycka till!

Nu får jag väl hålla ett litet öga på Anderlecht också...

Kommentarer

Anonym sa…
Jag gråter en liten skvätt...Bajen blir sig aldrig likt igen. Först försvann snyggingen Runa, sen graciöse Petur och nu Batistutakopian Max. Redan 2002 var jag förälskad... Lycka till MAx!
Anonym sa…
Jag håller med dig Ante!
Samtidigt är han värd chansen. Maken till sympatisk och lojal kille får man ju leta efter. Och, någostans är jag glad över att Bajen får stålar för Max. Och, stämmer uppgifterna i tidningarna så får vi dessutom riktigt bra betalt för en kille utan större meriter, 1 år kvar på kontraktet som dessutom fyller 30.

Men fan, du har helt rätt i att det är profiler som går förlorade. Och Max kommer vara mer saknad än många andra. Sorgligt som tusan.

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens