Pimp my fridge

Jag har just fått ett nytt kylskåp. Det tillverkades 2006-12-19 klockan 09:55. Det är jättefint. Lampor överallt och fina glasskivor istället för galler. Det är så skinande nytt att jag finner mig själv stå och stirra på allt. Vore det inte sån slöseri med energi så skulle jag har kylskåpsdörren öppen hela tiden och stoppa in allt glas och porslin. Då skulle jag ha ett eget vitrinskåp, upplyst och allt.

En annan liten detalj i sammanhanget är hur hjärnan fungerar. Ett nytt kylskåp innebär att hyllorna inte riktigt sitter på samma plats eller höjd som det gamla. Jag öppnar med vänster hand och sträcker in höger hand och även om jag ser mjölken eller äppelmosburken framför mig så sträcks armen och handen instinktivt åt ett annat håll. Jag får korrigera mjölkhämtningen lite till höger och burken med äppelmos står tio centimeter högre än tidigare.

Men fint är det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens