Viktigt genombrott

Min vana trogen äter jag alltid en ägg- och grötfrukost på mornarna. I alla fall i veckan då det är en rutin. Problemet jag har haft är att få äggen rätt. Dom ska inte vara alltför lösa men inte heller hårdkokta. Nej, gulan ska vara som flytande honung eller sirap. Då är dom som bäst. Men det har inte alltid gått så bra förrän jag upptäckte att äggen faktiskt är olika stora. Va fan, olika stora!?

Jag hann in på Vivo på väg hem till tvättstugan idag och passade på att fylla på förrådet av Brämhults apelsinjuice, bröd och ägg. Och vet ni vad, man kan se på äggkartongen vad det är för storlek på äggen. Det finns tre storlekar. Små, mellan/stora och stora. Dom anger även cirka vikt i gram. För mig har alltid inköpet av ägg varit lite utav en Forrest Gump-upplevelse.

My momma always said, "Life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get."

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens