Lämmlar

Då våra datasystem på jobbet tydligen inte heller klarar av vädret blev det tidig hemgång idag. Eller ja, kanske inte. Lite andra saker dök upp som en extra match på vetgirig.nu - väldigt kul.

Jag kom i allafall iväg tillslut men jag hade ju redan läst på nätet att det var kaos på stan så jag befarade det värsta. Tunnelbanan från Vreten gick på tid men vid Fridhemsplan var det stopp på gatorna. Jag gick hem tillsammans med ett 50-tal andra. Det var en strid ström människor som gick mot Freddan och Essingeöarna på dom hala trottoarerna. Men det var riktigt trevligt. Vi gick förbi dom långa köerna där dom slirade alternativt stod still med sina bilar. Det hade varit kul om det varit strömavbrott samtidigt och vi alla hade haft små lyktor. Rena tomteparaden.

Vy från Drottningholmsvägen mot Tranebergsbron 20:50

Första snön på mitt fönsterbleck.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens