De sju blommornas väsen

Jaha, är det här början till slutet på denna blog? Tanken snurrar i huvudet just nu och allt för en liten dokumentär i SVT2. En repris till och med. En repris en regnig torsdagkväll när jag hade kunnat se på dom 20 minuter av "Lost" som jag lyckats spela in.

"Varma hälsningar, Eric Ericson" visades just. En dokumentär om personen bakom boken
"Brev till samhället". Lysande i sin enkelhet och sjukt roliga brev. Om jag var hälften så begåvad som Eric Ericson skulle jag vara glad just nu.

Alla aspirationer om att ge sig in i reklambranschen kan nog läggas åt sidan efter det här. I alla fall om kreativiteten måste nå den nivån. Man måste ju vara så originell.


Nån annan som sett dokumentären? Igår kväll eller tidigare? Nån som läst boken jag genast måste skaffa i helgen?

Kommentarer

Anonym sa…
Jag var tvungen att beställa den efter att jag också sett reprisen, och nu gråter jag nästan av skratt...
"Förra helgen så införskaffade jag fyra stycken lättöl från Pripps som planerad måltids dryck. (...) Konsekvenserna blev förödande. jag blev så fruktansvärt berusad att jag slog sönder stora delar av min lägenhet och målade om mitt kök. Sedan sov jag i nästan nitton timmar."

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens