S-T-R-I-K-E

Igår var det då dags för den årliga bowlingturnering med jobbet. Att jag har försökt träna lite har ni kunnat läsa om tidigare. Drygt fyrtio entusiaster hade samlats på Svea bowling för bataljen. Min sparringpartner Niklas var väldigt taggad medan jag själv inte hade några större förhoppningar då genrepet i söndags bjöd på en solid serie på 96 poäng.

Men nånstans till rytmen av 70-talsmusiken som dunkade ut ur högtalarna, i skenet från "black light" ljusrören och laserstrålarna föll käglorna en efter en.

Efter två serier på vardera 179 och 184 stod lilla jag som mästare. Jag fattar fortfarande inte riktigt hur det gick till.

Ärligt talat så skäms jag lite. Vore det inte omöjligt att fuska så hade jag inte trott på det själv.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens