Tidsuppfattning

Gör man nånting återupprepade gånger brukar det sitta i "ryggmärgen". Som det där med att åka till jobbet.

Tunnelbanan mellan Fridhemsplan och Vreten tar 6-7 minuter. Under den här tiden brukar jag hinna skumma igenom City innan jag kliver av. Nångång har jag väl fått hjärnsläpp och hoppat av i Huvudsta men det beror på att stationerna är så lika varandra på något sätt. Jag vet att många inte håller med mig men det är mer en känsla. Hursomhelst hinner jag alltid ögna igenom det mesta i tid tills dess jag ska kliva av.

Idag tittade jag som vanligt upp vid Västra Skogen - alles gut. Sen var vi plötsligt framme i Sumpan. Jag har inget minne av att vi stannade varken vid Huvudsta eller Vreten. Jag måste ha fastnat i nån artikel...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens