Hököga

Besöket hos optikern igår var intressant. Jag gick länge hos Ögat på Jakobsgatan men tappade fullständigt förtroendet för dom för flera år sedan. Det började bra med dom första linserna 1992. -1.00 på varje öga. Åren gick och jag fick starkare och starkare linser. Dom sa att jag behövde det. På slutet av 90-talet var jag uppe på -1.75 och jag tänkte att nu håller jag på att bli blind.

Den ena linsen skavde alltid och när jag sedan fick en ny optiker så berättade jag det. Hon gjorde en koll och säger då: - Du har ju för starka linser!

Då var jag plötsligt nere på -1.25 igen. Va fan! Varför ökade den andra snubben styrkan hela tiden då? I och med det så började jag handla mina linser via nätet då dom inte skulle få suga ut mer pengar ur mig. Brorsan tipsade mig om Linsen på Norrlandsgatan. Tack, för det. Grymt trevlig personal och ypperlig service.

Under gårdagens synundersökningen var målet att förse mig med glasögon. Som jag nämnde tidigare är det dags att ge upp lumpenbrillorna. Ögonen testades och mättes. Tavlor skulle tydas och vid ett tillfälle säger min optiker Jenny att jag just klarat tavlan som avgör om man ska ha glasögon eller ej vid bilkörning. Och jag klarade den galant. Jag klarade även nästa och nästa…

Tydligen ser jag nu bättre och ska även testa linser med -1.00 och -0.75.

Kommentarer

Anonym sa…
Jag tycker du är lite väl hård mot din ex-optiker. Han/hon ville dig kanske bara väl? Du häckar ju rätt så mycket på Söderstadion om jag förstått det rätt och visst skulle det väl vara bra om du hade lite bättre syn i form av starkare linser? Då skulle kanske bollen inte vara så förbannat liten och långt borta? För inte står man väl på läktaren med en sån där fjollig teaterkikare du vet med sån där pinne man håller i? Nä!
Mitt tips är att du håller kvar vid lumpenbrillorna ett tag till, i modet går ju allting i cykler och när man minst anar det är man supertrendig igen...
:oD

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens