Säger dom blubb blubb?

För en tid sedan satt jag med Meta och hennes kompis Jenny, drack vin och snackade. Jag minns inte varför men av nån anledning började dom prata om en dokumentär som heter "Plötsligt i Vinslöv". En dokumentär jag aldrig har hört talas om men den skulle tydligen vara väldigt rolig.

Andra personer i min umgängeskrets som jag nämnde den för lyste upp och sa att den var rolig - och speciell.

Självklart hade min kollega Niklas den på dvd så ikväll tittade jag bara sporadiskt på fotbollsgalan, som vanligt lite småfånig. Varför ska alltid tv4 göra allt till en buskis?

Istället tog jag del av den lite underliga, men sköna dokumentären. En parad av träningsoveraller och bangolfbollar i den skånska möllan. Jag fick vibbar från "Torsk på Tallin". Samma stil, samma känsla, samma karaktärer.

Hyr den, låna den eller köp den men vad ni än gör se den...


Kommentarer

Anonym sa…
Det kan inte hända något. Det är bara fittet som brinner! hahaha

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens