Intriger

Jag sitter mellan två väldigt trevliga kollegor. En tjattrar visserligen mer än den andra men det är alltid på ett trevligt sätt som man inte blir störd eller trött på. Men det finns en stor skillnad. Innehållet i deras konversation när dom talar med vänner över telefonen. En är mer intressant än den andra.

På min högra sida sitter Niklas. Från det hållet hör jag mest, "bla bla bla nyckelen bla bla bla cykelen bla bla bla". På småländska dessutom vilket gör det ännu mer obegripligt.

På min vänstra sida sitter Petra och därifrån hör jag, "Åh gud va har hänt… vet du va hon hade på sig... och han är otrogen hela tiden... massor av gånger... och dom ska ha barn… är hon gravid? Skit i honom, han är elak… Ja men be kunden kontakta kundombudsmannen… köp popcorn det är gott...

"Frank har just skjutit Bill
Bill ringer från en mack till Pete
Pete har precis satt på Pat
Pat håller på att missa ett möte med Jane
Jane röker hasch tillsammans med John
John förlorar tio dollar till Sam
Sam betalar av en skuld till Mike
Mike är på väg för att skjuta Frank"
"Intriger" - Reeperbahn, 1983.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens