This is Söderstadion

Rubriken på förra inlägget fick jag snabbt äta upp. Det tog inte lång tid efter att Petter hade gett Hammarby ledningen innan både 1-1 och 1-2 ramlade in bakom Rami. Eftersom alla talar om "tavlan" vill jag hellre uppmärksamma den frilägesräddning Rami gjorde på Hannes Sigurdsson som kunde ha resulterat i 1-3. Den tokräddningen vann matchen år Bajen. Inte en rad om det i tidningarna.

Nu gjorde Erkan 2-2 sekunderna innan halvtidsunderhållningen satte igång. Jag fick beträda Söderstadions gräs inför en fullsatt arena. Jag hörde inte ett skit av vad Urban sa. Så jag tog TV'n och gick. Ge mig några bud...

Andra halvlek startade och jag hade hunnit ta mig tillbaka till boet på norra. Spelarna kände det på sig och totaldominerade andra halvlek. Målen ramlade in och till slut hade även Paulinho, Haris och Charlie gjort mål.

En skön start på säsongen.

Det svänger om Bajen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens