Med Rami i kassen är det stil på Bajen

Hemmapremiär...

Ja mina vänner det är dags igen. Hemmapremiär och en ny säsong för Bajen ikväll och ett bekant scenario lär utespela sig på planen. Giffarna är på besök idag och lär ta sin spelarbuss och parkera den i straffområdet likt tidigare möten. Jag hoppas dock att Hammarby inte släpper in nåt skitmål i slutet av matchen som tidigare utan att dom trummar på som mot Ljungskile men med större lycka och egen målfabrikation.

Lite nervöst då jag för första gången på 15 år inte kommer att befinna mig på ståplats utan på gubbhyllan mittemot. Utan vänner. Gästspelet på västra förra säsongen var ju trots allt med kärt sällskap. Men det blir i alla fall inte långvarigt. Så fort jag känt på gräset och skakat hand eller vad jag ska göra så springer jag över till norra igen.

Jag hoppas att Charlie touchar, viskar, blåser, nyser eller bara känner igen bollen in mål. En rak vrist köper jag också. Rami spikar tätt.

Äntligen en högmässa i templet igen. Låt gospeln höras.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens