Hör Gud bön?

Ännu en lägenhetsvisning. En stor fin tvåa på Blekingegatan. Ingen vid sina sinnes fulla bruk tackar nej till denna lägenhet. Det betyder att jag måste stå först i kön för att ha en chans att få den. Och det gör jag nog inte. En annan spekulant hade bott hos Einar Mattsson i 10,5 år. Jag med. Så vi talar om dagar när det gäller kötid mellan henne och mig. Men det kan alltid finnas nån med 15 år också.

Så jag knäpper min händer och ber lite grann i morgon. Jag borde vara glad för det jag har och det är jag. Men just nu vill jag bara ha nånting annat. Nånting annorlunda. Inte nödvändigtvis bättre.

Jo, bättre med utrymme.

Då skulle jag bli glad. Så jag ber för det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens