Goda idéer belönas?

På ett stormöte på jobbet för 1½ år sedan föreslog jag att man skulle göra lite reklam för företaget på vår bankomat utanför kontoret. Jag tyckte att det var en ypperlig plats att visa våra produkter när det gäller försäkringar-, bank- och pensionslösningar. Jag tyckte dessutom att vi kunde använda bankomatkvittot att föra ut information på.

Inget hände.

Jag nämnde det igen för ansvariga lite senare och igen till ledningen under en dialogdag på jobbet. För säkerhets skull skickade jag in det hela på vår idéport för anställda.

Inget hände.

Det här var i höstas. Fram till idag hade jag fortfarande inte fått nån respons. Då blev jag sur och mailade bl a vår vd. Jag fick svar i stort sett direkt. Tydligen är saker i rullning och resultatet kommer enligt uppgift om några veckor.

Det ska bli intressant att se.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens