Kvack?

Efter att ha blivit bakad i värmen idag fanns det ingen större inspiration att laga mat. Det fick bli ett samtal till en av dom lokala pizzeriorna på ön. Det brukar bli just söndagar en gång i månaden. Pizza var dock inget jag kände för i värmen så det fick bli pasta.

Efter beställningen av en "De la casa", över den raspiga telefonledning, säger killen i andra änden:

- Kvack!

- Kvack, svarade jag frågande.

- Ja, "Kvack" sa han igen.

Okej, tänkte jag men lät det bero och frågade sen:

- Hur lång tid?

EN KVACK, riste det till i luren den här gången.

Nu skämdes jag lite. I vanliga fall kan jag lätt uttyda det bekanta "tie minotter" vid beställningar och var inte språkligt förberedd på nåt annat. Han måste ha undrat om jag var dum i huvudet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens