Ella, elle l'a

Vågorna kluckade mot segelbåtarna och stora day cruisers tog sig in till bryggan vid Restaurang J på Lidingö när det var dags för lunch med föräldrarna som firade bröllopsdag. Grattis till dom. Med var även Tomas, Susanne, Ella 3 och lill-Astrid 0,5. Dessutom tror jag att fiskmåsarna från Lilla Essingen hade bestämt sig för en utflykt och följt med. Jag kände igen deras läten.

Servisen på J hade inte många rätt denna eftermiddag även om maten var god.

Nånting var rätt med Ellas pannkakor. Dom var enligt källan väldigt goda. Vilka tillbehör utöver sylt och grädde det var vet jag inte men det spekulerades om champagne. Fnittrig var hon i alla fall. Det kan ju även ha varit något i äppeljuicen...

Sen tror jag att jag har fått en bild av Ellas låtsaskompis. Jag tror att hon syns här nedan. Jag och Ella satt även och kollade in alla stora Vaxholmsbåtar som i en strid ström kom och la till vid bryggan för att lämna och hämta passagerare och sedan snabbt försvinna igen.Sen blev det fika på Misteltunet och ett försök att se England mot Ecuador. Det gick så där. Matchen var ju inte så bra i alla fall. Den största anledningen till det sporadiska tittandet är väl inte så svårt att lista ut när jag får agera klätterträd (som vanligt).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens