Idiot savant

Igår lyckades jag med konststycket att kliva på fel tunnelbanelinje. Jag hamnade då i Solna Centrum. Bara det gav rysninger då jag inte gärna åker till Mordor utan anledning om det inte är derby det vill säga. Det var bara att vända och åka tillbaka och byta i Västra skogen. Jag kliver på Hjulstatricken och slår mig ner brevid en söt tjej, som klev på samtidigt, och allt var "on track" igen.

Tjejen var väldigt snygg och jag tänkte att det vore trevligt om hon också klev av i Vreten. Det gjorde hon inte, tror jag. Jag vet faktiskt inte eftersom jag av nån anledning klev av i Huvudsta - stationen innan Vreten.

Varför?

Inte vet jag men jag tog det säkra före det osäkra och gick resten av vägen till jobbet istället. Huvudsta och Vretens station är alldeles för lika.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens